Mágikus márkázás, avagy hogyan lett egy futballistából globális márka?

Papp-Váry Árpád: Mágikus márkázás: Beckham - Hogyan lett egy futballistából globális márka?

(Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola 2009.)

Personal branding – a személyes márkaépítés, önmagunk egyedi, mások által ismert és elismert képének kialakítása idehaza is egyre ismertebb fogalom.

Mind több üzletember, vezető, de magánszemély is szükségét érzi annak, hogy szakember segítségét kérje személyes márkájának felépítéséhez.

Szép számmal vannak olyanok, akiknek ez már sikerült. Közülük az utóbbi időben kétségtelenül az egyik – ha nem a legsikeresebb – a brit focista, David Backhem. Hogyan lett az egyszerű, külvárosi fiúból világsztár, sőt annál is sokkal több, egy idolként tisztelt globális márka? – erre a kérdésre válaszol Papp-Váry Árpád könyve.


A korábban egy tankönyv kapcsán már említett szerző most is „hozza a formáját”. Logikusan felépített, jól szerkesztett, olvasmányos stílusban megírt kötete nem csak a marketing iránt érdeklődők számára lehet tanulságos, de minden bizonnyal azokat is leköti, akik elsősorban Beckhamre, a sztárra kíváncsiak. Ha akarom márkázási esettanulmány, ha akarom, egy játékos karriertörténete a könyv, amelyből egyértelműen kiderül azért az is, hogy a sikeres personal brandinghez mennyi minden szükséges. Nem elég a jó „alapanyag”, tehát esetünkben a jóképű, sikeres focista. Az sem árt, ha az illető jó időben van jó helyen, élvezi maga körül a felhajtást, akar és tud is szerepelni, mindehhez pedig még talán nála is tudatosabb szintén sztár felesége megfelelő hátteret is biztosít számára. „Az emberek kifejezetten megbecsülik azokat a márkákat, amelyekben egyszer már csalódtak, ám azok utána elnézést kértek és javították hibájukat” – idézi a szerző Beckham állítólagos, de soha be nem bizonyított botlásai kapcsán a szolgáltatásmarketing egyik alaptételét. Ha a brit sztár életútját nézzük, akkor ennek az állításnak az igazságtartalma aligha kérdőjelezhető meg, legyen szó akár a fociról, akár a magánéletről.

Beckham persze nem lehet akárkiből, de aki personal brandingre adja a fejét, az sokat tanulhat az ő történetéből. Papp-Váry Árpád könyve ehhez egy szórakoztató és használható segítséget jelent.

 

 

Marketing tudástár

Hasznos információk ügyfeleinknek

partnereink

webtárhely, domainregisztráció, szerverhosting,
virtuális szerverbérlet

információtechnológiai és rendszerfelügyelet

online média sales partnerünk

 

Hívjon minket!

Szeretné láthatóbbá tenni weboldalát? Felpezsdítené üzletét? Keressen minket munkaidőben elérhetőségeinken vagy válasszon csomagajánlatainkból!

Ügyfélszolgálat:

Hétfő - csütörtök: 8-16H

Telefon: +36 30 520 3122
E-mail: kozpont@marketinggroup.hu

You are here Marketing könyvtár - szubjektíven Mágikus márkázás, avagy hogyan lett egy futballistából globális márka?