A tömörítés művészete

Be tudja mutatni magát annyi idő alatt, amíg a lift felmegy a földszintről, mondjuk a negyedik emeletre úgy, hogy az meg is maradjon a hallgatóban?

Ha igen, akkor ne is olvasson tovább: gratulálunk, Ön az Elevator Pitch művésze. Amennyiben azonban úgy gondolja, hogy van még e téren hova fejlődnie, talán adhatunk néhány jó tanácsot.

„Az első ember a Holdon” – ugye mindenki egyből rávágja, hogy Neil Armstrong. Sokat nem is kell hozzátenni, ha valamit, akkor ezt megjegyzi az ember. Persze, nem mindenki lehet világelső űrhajós, úgyhogy érdemes felkészülni arra, hogy például egy-egy üzleti találkozón, vagy konferencián betudjunk mutatkozni nagyon röviden, úgy, hogy „Mari néni is megértse” és meg is maradjon rólunk az általunk fontosnak tartott néhány információ a többiekben.

Az Elevator Pitch-ként ismertté vált módszert cégek, szolgáltatások rövid, frappáns lerására éppúgy használják, mint személyek bemutatására, mi itt a personal branding szempontjából fontos, néhány szabályt foglaljuk össze.

1.    Különböztesse meg magát a többiektől!

„Én vagyok az, aki legyőzte Al Caponét” – az Elevator Pitch-ben, ezzel a Holdutazó űrhajóshoz hasonlóan nyert ügyünk lenne, de a többségnek azért nehezebb dolga van. Érdemes egy-egy iparághoz, céghez, termékhez, vagy szolgáltatáshoz úgy kötni a nevünket, hogy egy csavarral valami egészen mást is bevigyünk a képbe. Csavarral – de akár svédcsavart is mondhattam volna, hiszen például Beck Györgyről, a Vodafone elnökéről nem csak azt tudjuk, hogy egy telekommunikációs cég vezetője, de azt is, hogy rajong a vízilabdáért. Amikor fél, vagy egy percünk van arra, hogy nyomot hagyjunk mások emlékezetében, ez lehet az egyik járható út.

2.    Fogalmazza meg a célját!
Mindenki szeretne valamit elérni. Egy ismerősöm például még soha nem úszta át a Balatont, de szeretné megtenni. A lényeg, hogy reális, valós alapokon nyugvó cél legyen, amelynél az oda vezető út fontosabb állomásait is ki tudjuk jelölni.

3.    Tegye magad megkerülhetetlenné!
Mindenhez nem érthetsz, de legyen legalább egy dolog, amiben szakértő vagy és ebben az egyben Te legyél az, aki segíteni tud.


4.    Végül pedig a K.I.S.S. szabály Heather R. Huhman karrier-szakértőtől:

„Keep it simple and short”. Vagyis minél egyszerűbben és rövidebben fogalmazunk, annál inkább nyert ügyünk van. Ne untassunk senkit hosszadalmas történetekkel és azt is vegyük figyelembe, hogy a kommunikáció kétirányú kapcsolat, amelyben a hallgatóból is lehet beszélő. Ezért tudjunk figyelni másokra, hiszen a kapott információk nekünk is fontosak lehetnek.

 

Marketing tudástár

Hasznos információk ügyfeleinknek

partnereink

webtárhely, domainregisztráció, szerverhosting,
virtuális szerverbérlet

információtechnológiai és rendszerfelügyelet

online média sales partnerünk

 

Hívjon minket!

Szeretné láthatóbbá tenni weboldalát? Felpezsdítené üzletét? Keressen minket munkaidőben elérhetőségeinken vagy válasszon csomagajánlatainkból!

Ügyfélszolgálat:

Hétfő - csütörtök: 8-16H

Telefon: +36 30 520 3122
E-mail: kozpont@marketinggroup.hu