Linképítés: így csinálja!

A linképítés nagyon hasznos, de ha nem megfelelő stratégiával csináljuk, többet árt, mint használ. Nem beszélve arról a rengeteg időről, amit ezzel töltöttünk el. A megfelelő eredmény elérése érdekében összegyűjtöttünk néhány szempontot, ami segíti a sikeres munkát.

Először is rögzítsük a helyes célt. A tudatos linképítés természetesen a Google előtt is ismert technika, ezért a katalógusokba való regisztrálástól ne várjuk, hogy a PageRank értékünk kiugróan megnő. Elsődleges célként az érdeklődők folyamatos biztosítását tűzzük ki.

Gyűjtsük ki a legerősebb három kulcsszavunkat. Írjuk be a keresőbe. Keressük meg azokat a katalógusokat, amelyek a kereső első néhány oldalon szerepelnek. Vigyük fel ezeket a katalógusokat egy táblázatba.

Írjunk egy rövid, kb. 160-200 karakteres leírást a tevékenységünkről. Írjunk egy hosszabbat is, kb 250-500 karakterest. Határozzuk meg, mi legyen a link szövege és milyen URL címet használunk majd.



Az URL nagyon fontos. Ha azt szeretnénk, hogy a rövid, WWW nélküli módot használják a látogatók, akkor mi is használjuk ezt a változatot. Ne keverjük a WWW-s és a WWW nélküli címeket! A katalógusok egy része csak fődomaint enged regisztrálni, aloldalakat nem.

Biztosítsunk egy külön email címet, amelyen keresztül majd a levelezés folyik a katalógusok üzemeltetőivel, ide érkeznek a visszaigazolások a regisztráció elfogadásáról vagy elutasításáról. A külön mail cím egyszerűbbé teszi a nyomkövetést. Fontos, hogy az email cím domainje megegyezzen a regisztrálandó domain névvel.

Ezután kezdődhet a tényleges munka. Naponta legfeljebb három-öt katalógusba kérjük a felvételünket, nehogy spamnek nézze a Google a tevékenységünket. A regisztráció kérelem dátumát rögzítsük a táblázatunkban, a katalógus neve mellé.

Ezután várakoznunk kell, hogy a katalógus üzemeltetője elfogadja vagy elutasítja a felvételi kérelmünket. A várakozási idő akár egy hónap is lehet. Ha sikeres volt a felvételünk egy katalógusba, akkor ezt jelöljük meg a táblázatban. Ez azért fontos, hogy később, ha módosítani szeretnénk a linkünkön vagy annak szövegén, akkor tudjuk kinek kell majd írnunk.

Ha elutasítottak bennünket, akkor ne reklamáljunk, ne próbáljuk meg meggyőzni. Fogadjuk el a katalógus üzemeltető álláspontját, itt ő a házigazda, az ő szava dönt.

Figyeljünk arra is, hogy ki a katalógusok üzemeltetője. Egymás után ne kérjük a felvételünket olyan katalógusokba, amelyeknek azonos a házigazdája. Gondoljunk bele, hogy rövid időn belül több azonos tartalmú emailt fog kapni tőlünk. Biztosan nem fog mindegyikkel azonnal foglalkozni, ami viszont késlelteti a regisztrációnkat.

Körülbelül 100-150 katalógusba érdemes regisztrálnunk, hazánkban több értékes oldalt már nehéz találni. Persze, ha van egy jó listánk, akkor nyugodtan folytassuk, de nem megtérülő ráfordítás órákat tölteni a 151-ik katalógus felkutatásával.

Ha végeztünk a listánkkal, akkor nézzük meg a konkurenseink még hova regisztrálták be magukat. További ötleteket kaphatunk, ha magas PR értékű oldalak esetében is hasonlóan járunk el.

A linképítést a katalógus regisztrációkon kívül folytathatjuk még blogokban, fórumokon és olyan idegen weboldalakon, kik hasonló célközönséget céloztak meg, mint mi és hajlandóak kitenni a linkünket.


 

 

Marketing tudástár

Hasznos információk ügyfeleinknek

partnereink

webtárhely, domainregisztráció, szerverhosting,
virtuális szerverbérlet

információtechnológiai és rendszerfelügyelet

online média sales partnerünk

 

Hívjon minket!

Szeretné láthatóbbá tenni weboldalát? Felpezsdítené üzletét? Keressen minket munkaidőben elérhetőségeinken vagy válasszon csomagajánlatainkból!

Ügyfélszolgálat:

Hétfő - csütörtök: 8-16H

Telefon: +36 30 520 3122
E-mail: kozpont@marketinggroup.hu