A hódító mikroblog. Száznegyven karakter, avagy a marketingesek megint kaptak valamit?

„Washington arra kérte a Twitter közösségi portált, hogy halassza el karbantartását, amely a szolgáltatás felfüggesztését vonta volna maga után, annak érdekében, hogy az iráni ellenzékiek használhassák az internetes fórumot az elnökválasztást követő napokban” – íme egy hír a nem is olyan távoli múltból. Egy másik szerint pedig a brit kormány twitterezési irányelveket adott ki alkalmazottai számára. De mi is az a Twitter és mit kezdjünk vele? Tudástárunk következő fejezetében ezt foglaljuk össze röviden.


A Twitter tulajdonképpen egy olyan közösségi site, amelyre a felhasználók rövid üzeneteket, vagy véleményt tudnak küldeni SMS-ben, illetve webes szolgáltatásokon keresztül. A bejegyzéseket mindazok megkapják, akiket ez érdekel, vagy akiknek ezt az érintett felhasználó lehetővé teszi.

 


A Twitter legfőbb előnye a rendkívüli gyorsaság, illetve a címzettek száma, valamint pontos meghatározhatóságuk. Könnyen nyomon követhető, hogy mi érdekli a twitterezőket, mi foglalkoztatja őket, milyen álláspontok csapnak össze, milyen vélemények alakulnak ki egy-egy témában. Vannak, akik szerint a twitter remek online marketingkommunikációs eszköz, amelynek segítségével gyorsan, folyamatosan, célzottan és ezért jó hatékonysággal tudunk kommunikálni. Nem feltétlenül cégként, hanem inkább magánemberként. Az így megszerzett bizalmi tőkét aztán később akár cégként is lehet kamatoztatni.

Vannak azonban olyan vélemények is, amelyek szerint a Twitter jelentőségét túldimenzionálják. A megjelenő üzenetek között ugyanis túl sok a felesleges „szemét”, a hirdetések pedig kifejezetten idegesítik az arra nem kíváncsi felhasználókat. Ráadásul ha valaki SMS-ben küldi az üzeneteit, az pénzbe kerül a számára. Megjelentek a Twitteren keresztül igénybe vehető fizetős tartalmak is, de maga a cég is bejelentette, hogy dolgoznak azon: miként tehetik fizetőssé a szolgáltatást.


Egyszóval a Twitter egy lehetőség a marketingesek számára, de egyelőre még meglehetősen sok a kérdőjel vele kapcsolatban.

 

Marketing tudástár

Hasznos információk ügyfeleinknek

partnereink

webtárhely, domainregisztráció, szerverhosting,
virtuális szerverbérlet

információtechnológiai és rendszerfelügyelet

online média sales partnerünk

 

Hívjon minket!

Szeretné láthatóbbá tenni weboldalát? Felpezsdítené üzletét? Keressen minket munkaidőben elérhetőségeinken vagy válasszon csomagajánlatainkból!

Ügyfélszolgálat:

Hétfő - csütörtök: 8-16H

Telefon: +36 30 520 3122
E-mail: kozpont@marketinggroup.hu

You are here Do It Yourself! - marketing kisokos Csináld magad - marketing A hódító mikroblog. Száznegyven karakter, avagy a marketingesek megint kaptak valamit?