Hogyan találja meg oldalához a megfelelő kulcsszavakat?

A kulcsszavak gyűjtése és optimalizálása szolgáltatási palettánk része. Azok kedvéért, akik azonban inkább maguk szeretnék megvalósítani, tudástárunkba is beemeltük a kulcsszó-gyűjtés menetét.

Tudjuk, hogy az ideális az lenne, ha minden kulcsszavára az Ön weboldala jelenne meg elsőként a keresők találati oldalán. Ezt sajnos nem lehet megoldani. Azt viszont igen, hogy a weboldala egyes tematikusan rendezett aloldalához megfelelő kulcsszót választva, az adott aloldal az első találati oldalra kerüljön.

Ennek a menete leírva egyszerű, azonban a megvalósítás lépései elemzéseket, tapasztalatot és némi gondolkodást igényelnek. Egy weboldalt csak egy kulcsszóra érdemes optimalizálni. Egy több témát átölelő, sok aloldalból álló weboldal esetében pedig az egyes aloldalakat kell a kiválasztott kulcsszavakhoz igazítani.

  1. Tehát a weboldal optimalizálásához a kulcsszavak gyűjtése az első lépés. Ez egy igazi brainstorming: írja le az összes szót és kifejezést, ami az adott weboldallal kapcsolatosan eszébe jut. Kérje meg kollégáit és ismerőseit, hogy tegyék ugyanezt. Az így kapott kulcsszólistán végigmenve húzza ki azokat, amelyek nem kapcsolódnak szorosan a weboldalához vagy egy átlag felhasználó számára magyarázatra szorulnak mit is jelentenek valójában.
  2. Ezt követően a kulcsszavakat csoportosítani kell. Téma szerint, jelentés szerint, vagy bármi szerint, ami a weboldalon külön oldalt képviselhet, amiről különböző információt nyújthat a látogatóinak.
  3. Az így alkotott kulcsszó csoportokhoz hozzá kell rendelni az egyes aloldalakat. A kulcsszavakból az aloldal tartalma alapján kulcsszó változatokat kell készíteni. A kulcsszó csoportot le kell szűkíteni úgy, hogy egy kulcsszó és annak néhány változata, belőle alkotott kifejezés maradjon csupán.
  4. A végső lépés az adott aloldalt a hozzá rendelt kulcsszóra kell optimalizálni. Ha több kulcsszó is tartozna az oldalhoz, akkor bontsa szét azt több aloldalra.
  5. Ezzel azonban még nincs vége. A kulcsszavak gyűjtése nem csak a szavak összeírásából áll. Hiszen egy szó nagy valószínűséggel számos más weboldal kulcsszava is egyben, nagy a verseny a keresőben az adott kulcsszóra. Egy új versenyző pedig nehezen kerülhet az első helyekre. Ilyenkor a kulcsszóból olyan kifejezést kell alkotni, amire van keresőforgalom, de a konkurens weboldalak még nem figyeltek fel rá, így a verseny is kicsi. Erre a kereső kifejezésre könnyebb felkerülni az első találati oldal egy előkelő helyére.
  6. A verseny egyre erősödik, egyre több weboldal foglalkozik keresőoptimalizálással. Időről-időre még egy jól optimalizált oldal esetén is frissíteni kell a kulcsszavak listáját, figyelni kell a versenytársak viselkedését és új kifejezéseket kell keresni. A kulcsszavak gyűjtése vissza-vissza térő feladat.


A kulcsszavak gyűjtése a PPC kampányok számára egy alapfeladat, e nélkül nem érdemes kampányt indítani. De a futó kampányok optimalizálása során is a legfontosabb teendő a kulcsszó lista karbantartása. Egy jól felépített kulcsszó lista olcsóbbá teszi a PPC kampányt és növeli a konverzió arányát.

A kulcsszavak gyűjtése egy ilyen kampány számára nem ugyanúgy zajlik, mint a weboldal optimalizáció során. Számolni kell kizáró szavakkal, amelyek azonos alakúak, de más szavakkal együtt teljesen más jelentésűek. Fel kell kutatni az elgépeléseket, amelyeket a felhasználók a keresőkben vétenek. Továbbá alkotni kell olyan hosszabb kifejezéseket, amelyek további érdeklődőket gyűjthetnek. Végül a kereső kifejezésekből különböző változatokat kell készíteni, amelyekkel a CPC költség lejjebb szorítható.

A kulcsszavak gyűjtése nálunk napi rutinfeladat, kérje, és mi segítünk Önnek!

 

Marketing tudástár

Hasznos információk ügyfeleinknek

partnereink

webtárhely, domainregisztráció, szerverhosting,
virtuális szerverbérlet

információtechnológiai és rendszerfelügyelet

online média sales partnerünk

 

Hívjon minket!

Szeretné láthatóbbá tenni weboldalát? Felpezsdítené üzletét? Keressen minket munkaidőben elérhetőségeinken vagy válasszon csomagajánlatainkból!

Ügyfélszolgálat:

Hétfő - csütörtök: 8-16H

Telefon: +36 30 520 3122
E-mail: kozpont@marketinggroup.hu

You are here Do It Yourself! - marketing kisokos Csináld magad - marketing Hogyan találja meg oldalához a megfelelő kulcsszavakat?